Benarkah Protien Shaklee merbahaya untuk buah pinggang anda.

first and foremost, tahukah anda apa fungsi buah pinggang?

benarkah ESP merosakkan buah pinggang1

 

FUNGSI BUAH PINGGANG.

  1. Penapisan darah – Penapisan darah berlaku dalam nefron, yang terdapat dalam buah pinggang.
  2. Penyingkiran bahan kumuhan – menyingkirkan pelbagai bahan perkumuhan yang dihasilkan melalui metabolisme, termasuk sisa bernitrogen: urea (dari katabolism protein) dan asid urik (daripada metabolik asid nukleik) dan air.
  3. Homeostasis – Buah pinggang merupakan salah satu dari organ utama terbabit dalam homeostasis keseluruhan tubuh. Antara fungsi homeostatiknya termasuk mengimbangi bes-asid, mengawal kepekatan elektrolit, mengawal isipadu darah, dan mengawal tekanan darah. Buah pinggang melaksanakan fungsi homeostatik ini secara bebas dan melalui koordinasi dengan organ lain, terutama bersama dengan sistem endokrin. Buah pinggang berhubung dengan organ ini melalui hormon yang dirembes ke dalam aliran darah.
  4. Rembesan hormon – Buah pinggang merembes pelbagai hormon.

 

itu lah dia fungsi buah pinggang yang saya refer di wikipedia.org

ramai orang kata, jangan ambil protien banyak-banyak, nanti berat buah pinggang nak proses. persoalannya, selamatkah protein shaklee untuk buah pinggang kita?

 

jawapannya, YA SELAMAT.

selagi anda consume ikut arahan dalam tin, iaitu 3 sudu besar setiap hari, ia selamat untuk buah pinggang. sekarang kita tengok label ESP (protien shaklee), berapakah kandungan protien dalam ESP?

benarkah ESP merosakkan buah pinggang1

nampak tak di situ..

ESP menyediakan hanya 14g protien sahaja untuk setiap hidangan ( 3 sudu). tambahan pula, sumber protien yang ada dalam ESP adalah dari tumbuhan iaitu ISOLATE SOY. sedangkan keperluan protien harian kita lebih banyak dari 14g. menurut webmd.com :

You need protein for your muscles, bones, and the rest of your body. Exactly how much you need changes with age:

  • Babies need about 10 grams a day.
  • School-age kids need 19-34 grams a day.
  • Teenage boys need up to 52 grams a day.
  • Teenage girls need 46 grams a day.
  • Adult men need about 56 grams a day.
  • Adult women need about 46 grams a day (71 grams, if pregnant or breastfeeding)

see! ESP hanya mengandungi 14g protien sahaja.

protien dari tumbuhan adalah protien paling selamat untuk di ambil terutamanya pesakit buah pinggang.

sebab pesakit buah pinggang ni masih perlukan protien untuk baiki sel-sel tubuh yang dah rosak dan sebagai sumber tenaga. mereka tak di galakkan ambil protien dari sumber haiwan sebab protien dari haiwan agak berat untuk buah pinggang. dokter juga membenarkan seorang pesakit buah pinggang yang menjalani dialysis untuk amalkan ESP ni. di akhir entry ni saya akan kongsikan testimoni pesakit tu ya.

selain tu, soya yang di gunakan dalam ESP adalah ISOLATE SOY. apa pula Isolate Soy ni?

ISOLATE vs CONCENTRATE.

CONCENTRATE = PATI / PEKAT

so, ISOLATE = ASINGKAN / URAIKAN.

concentrate hanya mengandungi 30-80% sahaja kandungan asal. tapi, isolate soy menghasilkan hampir 95% kandungan asli soya tersebut! kalau soya itu sendiri dah bersifat ‘terurai’, semestinya ia lebih mudah diserap oleh tubuh badan. dan besar kemungkinan, protien tu tak sampai pun kat buah pinggang sebab semua nya boleh di serap oleh tubuh. patutlah mereka yang konsisten minum ESP setiap hari memiliki kulit yang cantik, bersih, dan cerah. sebab kulit mereka dapat manfaat protien dari ESP tu. termasuk lah saya… 🙂

 

dan seperti yang di janjikan, ini dia testimoni pesakit buah pinggang yang kene cucuk insulin 3x sehari, amalkan ESP.

benarkah ESP merosakkan buah pinggang1

 

kesimpulannya, 3 sebab utama ESP (protien shaklee) selamat untuk buah pinggang kita adalah:

  • ESP menggunakan protien dari tumbuhan iaitu SOYA.
  • Soya yang digunakan adalah ISOLATE SOY.
  • Hidangan ESP untuk sehari hanya mengandungi 14g PROTIEN.

 

anda mungkin dapat protien yang cukup dari diet harian anda. tapi, adakah protien anda protien yang selamat dan protien yang berkualiti?

check disini, 7 kriteria memilih soy protien yang berkualiti.

 

benarkah ESP merosakkan buah pinggang1

 

========
PROMOSI BELI 6 ESP, DAPAT PERCUMA 1 sah sehingga 31 oktober 2014 sahaja.
Untuk pembelian 1 tin ESP,
http://bit.ly/suplemenshaklee
Untuk  pembelian ESP PROMO dan pertanyaan,
✆ whatsapp 016.595.2771
* FREE CONSULTATION SEUMUR HIDUP.

 

You may also like...

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *